>> 2009-10-17 <<
>> 13:26:10 << 

Gör - det - själv - guide?

Köpte senaste numret av Amelia ( inte så bra tidningen, men ibland duger den) för att ha något att läsa när jag åt lunch, längre bak i tidningen kom jag till: Lilla gummans gör - det -själv - guide.

Visst den var gjord med glimten i ögat men ändå, 4 av 5 av sakerna kan jag helt och hållet göra själv utan min sambos hjälp! Jag tycker i alla fall att guiden var löjlig, tycker att man kan dela lika på allt i hemmet och helt och hållet stunta i vad som ses som kvinno och mansgöra, så det så!


Detta fanns med i guiden:

1. Borra med slagborr, gjorde jag senast för 1 vecka sedan när jag satt upp två hyllor i sovrummet

2. Backa med släp, har inte haft möjlighet då jag inte har körkort.

3. Rensa avlopp, klart att jag rensat avlopp inte mysigt men jag har gjort det!

4. Montera en stickkontakt, japp flera gånger.

5. Byta proppar, har även gjort det flera gånger.


Och dessutom är ju tidningen riktad till äldre personer än jag, allvarligt finns det tjejer och kvinnor där ute som bara tagit hjälp av sin man när det är något som behövs göras?!Vad det än gäller, men det kanske bara är jag så testar jag först själv innan jag ber någon om hjälp och oftast lyckas jag riktigt bra!

Jag tror vi tjejer kan mycket mer än vad vi ibland tror:)


Kommentarer


Du heter?

En mejladress? (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida jag kan besöka?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0