>> 2009-09-06 <<
>> 14:16:08 << 

Poledance

Poledance är en träningsform som är ganska ny här i Sverige, men jag vet fler ställen runt om i Sverige som anordnat Poledance kurser. En träningsform som jag tycker att fler borde pröva på, riktigt kul!

Har själv en stång hemma som jag om jag har tid gärna tränar på, har inte gått någon kurs då utbudet på kurser inte är så stort här uppe. Men har kollat en hel del på Youtube videos där det finns flera bra videos som visar grunderna. Och sedan kan man lära sig mycket av sig själv bara man vågar testa!





Sugen på att börja träna Poledance?

Har skrivit upp några punkter på vad som kan vara viktigt att tänka på:


Att man vågar, det går inte att tveka om du ska hänga upp och ner med huvudet ner mot golvet!

Kolla in mycket videos, du får mycket inspiration och lär dig grunderna.

Har du tillgång till att gå på en Poledancekurs, så gör det! Personalen är utbildad och kan hjälpa dig.

Om du ska träna hemma
tänk på att köpa en ordentlig stång som håller för det den ska, min köpte jag här.


Intresserad av att veta mer? Kolla då in här!


Kommentarer


Du heter?

En mejladress? (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida jag kan besöka?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0