>> 2010-07-26 <<
>> 16:44:19 << 

MVC

Sådär då har jag varit på MVC, har även varit förbi farmor, varit hemma, och så har jag nu precis kommit hem från en snabb sväng på stan med L.

Hur som helst så gick det bra på MVC, fick komma till en ny barnmorska igen. Hon skulle boka in en tid på spec mödra men fick inget svar, så jag väntar på att dom ska ringa upp idag eller imorgon. Frågade om igångsättning och dom sätter inte igång förrens det gått tre veckor över tiden, om det inte är så att det är lite fostervatten eller något annat, då sätter dom igång efter två veckor. Sen så är det bara ( om jag inte minns helt fel ) 0.6 % som blir igångsatta och 6-7 % som föder efter vecka 42 men innan vecka 43. Och det är ju inte många procent det! Men vanligast är ju att man föder två veckor före eller efter beräknad förlossning, vilket betyder att bebis än har några dagar på sig att komma ut:)

Nu är det bara för mig att hitta på massa saker för resterande dagar så man inte bara går här hemma och väntar! Tur att det är sommar och att det ändå händer lite saker här i Piteå nu, pdol startar på Torsdag så det blir väl att gå där på dagen.

Nu fick jag precis samtal från barnmorskan som jag var hos idag, hon gav mig nummret till förlossningen i Sunderbyn så jag skulle ta och ringa dom på Lördag och eventuellt åka dit.

Kommentarer


Du heter?

En mejladress? (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida jag kan besöka?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0