>> 2011-01-18 <<
>> 14:25:47 << 

Det finns inget som heter rätt eller fel..

Åtminstonde inte den här frågan eller ja det gäller nog även mycket annat också för den delen! Tänker på det här med ammning i alla fall, har säkert redan skrivit ett liknande inlägg men med brist på minne och ork för att kolla efter får ni stå ut med ett till:) Läste igår på Stina-Lee:s blogg ett inlägg hon skrivit om ammning, förövrigt skriver hon väldigt mycket bra. En klok tjej det där!

Innan Minou föddes var jag helt säker på att nån ammning skulle det inte bli här inte, nu när jag tänker efter vet jag inte riktigt varför jag hade den intällningen. Om det var för att jag skulle känna mig fast och inte kunna göra så mycket eller om det kändes obekvämt och besvärligt, jag vet inte..

Det jag vet är att det blev ammning ändå, det bara blev som så. Och för mig har det fungerat kanonbra, hon äter oftast var trejde timma ungefär. Hon äter bra och blir mätt!

Men så är inte det för alla, vissa vill men kan inte amma och vissa vill inte men kan ändå. Och inte är det något fel på det! Det är ju som det som är det bästa med det hela du väljer alltså själv hur du vill göra, strunta i alla som tror sig veta en massa.

Och sen det här med hur länge man ska amma som Stina- Lee tog upp i sitt inlägg, det är väl också upp till var och en och samma där inget fel med vilket beslut man än väljer att ta. Min plan var att sluta amma Minou när hon blev ungefär 6 månader, men vet ni vad? På två veckor är Minou 6 månader och än så äter hon alldeles för lite pureé och ersättning är ju ingen hit, så jag kommer antagligen att amma henne längre. Och jag har just nu ingen plan på hur länge jag kommer amma, och så får det vara! Inget fel med det!

Sen är det många både med barn och utan som tror sig veta allt om ammning (ja även om andra saker när det gäller barn), hur man ska göra och att deras sätt är det rätta! Och självklart är det så att deras sätt är det rätta för just deras barn, där emot kanske inte för ditt och mitt..Alla är vi olika, alla har vi olika behov. Och jag är övertygad om att alla gör det bästa för just sina barn, men jag tycker det är fel att säga till andra hur dom ska göra! Tips kan man självklart ge till nån som behöver och vill ha, men däremot säga vad som är rätt och fel det tycker jag är helt fel!

Update:

Svar Sara: Menade att det inte är någon hit för Minou!, har prövat ge det några gånger då Andreas skulle vara hemma med henne! Men hon ville inte alls ha. Självklart är ersättning ett bra alternativ om man inte vill eller kan amma och självklart även ett ge som komplement till ammningen:)


Kommentarer
>>Sara<<

Vad menar du med att "ersättning är ingen hit"? Gillar inte ditt barn det eller menar du att det inte är bra?

Mvh

Sara

2011-01-18
15:07:34



Du heter?

En mejladress? (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida jag kan besöka?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0